Terug

Bericht

Bijeenkomst plaatsing monument baileybrug

Uit onvrede over het voornemen van de gemeente om het Baileybrugmonument een plek te geven bij de vijver aan de Europalaan, is een groep inwoners een burgerinitiatief gestart. Arie Donck, Kees van Miert en Joep Thurlings trekken hierin samen op met Buurtvereniging Kanaalstraat. Zij willen handtekeningen verzamelen om de gemeenteraad te bewegen het besluit te heroverwegen en te kiezen voor wat volgens hen de enige passende locatie is: bij de hefbrug over het Wilhelminakanaal.

Het burgerinitiatief organiseert daarom een bijeenkomst op dinsdag 2 december om 20.00 uur in het Vestzaktheater van het Dommelhuis. Op deze avond zullen Arie Donck en Kees van Miert nader uitleg geven over de historische context en de gang van zaken rondom het burgerinitiatief. Er zal volop gelegenheid zijn om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan. Na afloop kunnen mensen die het initiatief willen steunen hun handtekening zetten. De toegang is gratis.