F.A.Q.

Aanmelden en inloggen

  1. Hoe kan ik me aanmelden bij een (buurt)groep?

Inloggen>Groepen of Mijn groepen >Alle groepen>klik op betreffende groep en klik op Aanmelden

  1. Kost aanmelden en deelnemen geld?

Het gebruik van de website is gratis voor alle deelnemers/bewoners

  1. Wat heb ik voor aanmelden nodig?

Via>Mijn Profiel: Email@adres, naam, achternaam en postcode en profielfoto(optioneel). Update Mijn profiel regelmatig.

  1. Ik ben mijn wachtwoord of gebruikersnaam(uw@email) vergeten?

Klik bij >Inloggen op Wachtwoord vergeten en ontvang nieuwe wachtwoord. Wijzig deze na inloggen direct via >Mijn profiel in een persoonlijk wachtwoord

  1. Geen email ontvangen?

Berichten worden verstuurd naar bij ons bekende e-mailadres (=gebuikers@naam) Check eerste uw Spam inbox, check de afzender of mail naar info@

 

Mijn Profiel instellingen

  1. Ik heb een nieuw emailadres, hoe kan ik deze wijzigen?

Login met bij ons bekende email@adres(=gebuikers@naam) en wijzig via Mijn Profiel

  1. Hoe kan ik mijn profiel instellingen wijzigen of verwijderen

Login en ga naar Profiel en wijzig of verwijder uw gegevens bij Mijn profiel

  1. Ik wil een bericht anoniem plaatsen, mag dat?

Nee, dat mag niet. We willen  juist meer bewonerscontact en herkenbaarheid tussen wijkbewoners stimuleren. Vandaar dat we aan iedereen naam en het e-mailadres vragen, de naam wordt standaard zichtbaar op de site, het mailadres niet. Anonieme berichten worden daarom ook verwijderd.

  1. Hoe kan ik mijn berichten wijzigen of verwijderen?

Login ga naar Berichten>Mijn berichten en klik op betreffende bericht en gebruik de knop Bewerken om wijzigingen aan te brengen of Verwijder het bericht

  1. Hoe voeg ik een Dienst toe aan Mijn diensten?

Login ga naar Home, Diensten en kies een Dienst en maak gebruik van de knop + Mijn diensten

 

Diensten en organisaties

  1. Hoe kan ik mijn organisatie of dienst aanmelden?

Meld je gratis aan via Aanmelden/Inloggen en ga via Home naar Diensten en gebruik de knop + Nieuwe organisatie of + Nieuwe Dienst

  1. Waar en aan wie word mijn organisatie of dienst vermeld op de site?

Op Home bij Diensten en organisaties en op Home bij Gidsen in de Dorpsgids

  1. Hoe kan ik mijn bericht of dienst wijzigen of verwijderen?

Inloggen en via Mijn pagina, Mijn Diensten, klikken op de Dienst en Bewerken knop gebruiken

  1. Hoe kan ik een aanbieding plaatsten op het Winkelplein?

Login en ga naar Groepen, Alle groepen en zoek op Winkelplein en gebruik de knop Aanmelden. Nadat u een Aanmeld bevestiging heeft ontvangen van de beheerder bent u na inloggen lid van het Winkelplein en kunt u zelf via Mijn groepen, winkelplein met de knop + Aanbieding uw (maandelijkse) zelf plaatsen, wijzigen en of verwijderen! Of stuur een mail naar info@sonenbeugelverbindt.nl

 

Vragen over gebruik

  1. Beeldbellen werkt niet – wat nu?

Basis tip, beeldbellen werkt momenteel alléén via de browser Chrome

Er zijn meerdere factoren die mogelijk het beeldbellen tussen twee deelnemers kunnen belemmeren. De belangrijkste factoren om als eerste te controleren zijn als volgt:

1.    Beeldbellen via SonenBreugelVerbindt.nl lukt alleen wanneer zowel de beller als de gebelde ingelogd zijn in SonenBreugelVerbindt.nl.

2.    Tijdens het beeldbellen worden zowel de beller als de gebelde gevraagd om toestemming voor het gebruik van camera en microfoon op de PC/Laptop/Tablet. Deze vraag valt niet altijd op. Controleer dat zowel de beller als de gebelde toestemming hebben gegeven voor gebruik van camera en microfoon.

3.    Niet alle ‘internet browsers' ondersteunen beeldbellen via Son en Breugel Verbonden. Internet Explorer wordt vaak als browser gebruikt maar ondersteunt beeldbellen via Son en Breugel Verbindt nog niet. Bij Chrome, Firefox, Opera en Safari werkt beeldbellen onder Windows, Android en Apple OSX. Deze worden dan ook door ons aanbevolen.

4.    Voor Tablets (behalve iPads) moet Google Chrome – met specifieke instellingen - als browser worden gebruikt. Neem contact op met de Helpdesk hierover voor begeleiding en ondersteuning hierbij.

5.    Voor beeldbellen met een iPads moet u de app wikicall installeren. Deze staat in de Istore

 

  1. Wie kan mijn Profiel gegevens zien?

Naast de uw standaard gegevens als naam, email en profielfoto kunt u via Mijn profiel specifiek aangeven wat u niet wilt delen-tonen met andere (groep)deelnemers.

 

  1. Waarom zie ik activiteiten in mijn agenda die ik er niet zelf heb ingezet?

In uw persoonlijke agenda ziet u ook activiteiten uit de agenda's van groepen waarvan u lid bent en de wijken die u volgt. U hoeft dan niet naar iedere afzonderlijke groep om de agenda te bekijken.

 

  1. Waarom zou ik lid worden van een groep?

De belangrijkste reden om lid te worden van een groep is dat u overzichtelijk kunt communiceren en/of informatie kunt delen met anderen die een gemeenschappelijk belang of interesse hebben. Leden kunnen elkaar berichten en e-mails sturen en met elkaar beeldbellen. Via berichten kunnen leden vragen stellen, antwoorden geven en meningen uitwisselen. Leden hebben ook mogelijkheden om een groepsagenda of een fotoalbum bij te houden, documenten enzovoort.

 

  1. Hoe wissel je van groepseigenaar/beheerder?

Het ledenbeheer in groepen kent de volgende rollen:

  • Groepslid (iedereen die lid is van een groep) mag alles lezen in groep en (niet redactionele) content plaatsen
  • Beheerder (eigenaar of mede eigenaar van een groep) mag alles met content in groep plus rollen toekennen in ledenbeheer
  • Redacteur (redactie van content in een groep) mag alles met content in groep (maar geen rollen toekennen)

Een eigenaar (= beheerder) kan zichzelf niet onteigenen. De aanpak is dat een beheerder (= eigenaar) anderen ook beheerder (= eigenaar) kan maken, via ledenbeheer in de groep. Die kunnen vervolgens de eerste beheerder onteigenen en/of verwijderen uit de groep. De enige uitzondering zijn de persoonlijke groepen (Mijn groep). Daarvan kun je de oorspronkelijke beheerder niet onteigenen, het is tenslotte zijn/haar persoonlijke groep.

 

Algemeen

  1. Waarom zou ik deelnemen aan www.SonenBreugelVerbindt.nl?
  • Dé website van, voor en door bewoners van Son en Breugel
  • Lokaal nieuws, groepen, pleinen, gidsen, activiteiten, TV & Video
  • Gemakkelijk en veilig bewonerscontact en buurtactiviteit organiseren
  • Handige netwerken, diensten, tips, adviezen en gratis apps en tools

Voor wie is SonenBreugelVerbindt.nl

Dé website van, voor en door bewoners, organisaties en dienstverleners in Son en Breugel; Jong, oud, gezinnen, alleenstaand, werkend, studerend, ondernemend of gepensioneerd!

  1. Wat is SonenBreugelVerbindt.nl?

www.SonenBreugelVerbindt.nl is een voortzetting van de bewoners website SonenbreugelVerbonden.nl. Het bestaat inmiddels uit bijna 1200 deelnemers, 40 Groepen en 4 actieve Buurtpleinen en is daarmee een succesvol burgerinitiatief in Son en Breugel. Met het motto ‘zelf doen, samen doen, laten doen' zijn er veel bewoners via deze website on- en offline actief in wijken en buurten. Het belangrijkste doel is informele buurtcontacten leggen, interesses en hobby's delen, relevante thema's bespreken en veiligheid en welzijn te verhogen.

  1. Privacy en Mijn Profiel?

Houd je profiel up-to-date en volledig en controleer welke informatie je wel/niet wilt tonen aan andere deelnemers. Persoonlijke gegevens worden niet verspreid buiten deze website. Lees hier meer over het privacybeleid en de gebruiksvoorwaarden van SonenBreugelVerbindt.

  1. Wie zijn wij?

Een bewonersinitiatief van, voor en door bewoners van Son en Breugel, mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Son en Breugel, de coöperatie Thuisverbonden en onze partners. Meer weten? info@sonenbreugelverbindt.nl